ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۷۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: کمبود نیروی کار ایرانی در گیلان از دلایل افزایش تمایل کارفرمایان به استفاده از نیروی کار اتباع شده است.
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرنگار بازارکار، سیاوش آقاجانی امروز در نشست خبری این اداره کل با بیان اینکه بخش تعاون در حوزه اشتغال نقش محوری دارد، اظهار کرد: برای تحقق اهداف نظام در بخش تعاون علاوه بر تلاش های مضاعف بر زحمات خبرنگاران استان نیز حساب کردیم .

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمات گسترده ای را ارایه می کند و در حوزه کاری بازرسی ،ایمنی کار، تشکلات کارگری ، حوزه رفاه کارگران، کالا برگ و ...کارهای خوبی در استان انجام شده است.

آقاجانی ادامه داد: گیلان ۲۵۰۰ تعاونی فعال دارد و سه سال گذشته ۱۵۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۲ طرح مصوب تعاونی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در گیلان ۷ درصد شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود نیروی کار ایرانی میل کارفرمایان به استفاده از اتباع بیشتر شده است و از آنجاییکه که گیلان از استان های ممنوعه در بکارگیری اتباع بیگانه است، برخوردها نیز چند برابر شده است به طوری که هزار و  ۱۲۳ نفر نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان شناسایی شده است.

آقاجانی تصریح کرد: مشاغل جدیدی با درآمد بیشتر از اشتغال در کارخانه ایجاد شده آمد که افراد بیشتر ترجیح می دهند در چنین مشاغلی پردرآمد و راحت تری فعالیت داشته باشند و به همین دلیل تمایل کارفرمایان برای تامین نیروهای کار مورد نیازشان از اتباع غیرمجاز افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اتصال ۴۷۹ شعبه فروشگاه‌های زنجیره ای و ۵۲۵۹ شعبه فروشگاه‌های خرد به شبکه ملی اعتبار جهت خرید با کالابرگ الکترونیکی در سطح استان، گفت: از ابتدای آغاز طرح تاکنون بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال خرید کالابرگی انجام شده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۵۸۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و ۱۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است، گفت: برنامه های دولت سیزدهم در راستای اشتغال، منجر به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در کشور شده است و این کاهش نرخ بیکاری در گیلان نیز سه درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات